07 februarie 2015

La împușcat de visuri livrești

Mi-e limpede ca pasărea cerului că în anul 2015 vreau să adun cât mai multe cărți în biblioteca mea, cea care îmi pare mereu incompletă. Mi-e limpede că vreau ca fiecare an să reprezinte o descărcare neîntreruptă de titluri pe care le vânez cu poftă. Pe lângă cărți, care ocupă o parte considerabilă în inima și viața mea, știu că îmi doresc să-mi stabilizez viața. Îmi doresc nespus să găsesc în facultatea de literatură pe care am ales-o ceea ce așteptam să găsesc, de fapt... îmi doresc ca lucrurile să se schimbe. Ce bine este, însă, când avem voință! E bine că avem voință, nu-i așa? Dar de la voință până la fapte stă hotărârea... ambiția. Îmi doresc să găsesc acel lucru care să mă ambiționeze să continui...
Dar ajunge! Să trecem la ce iubim... la personajele din bibliotecile noastre.

O ocazie tare frumoasă a strălucit mai devreme pe un blog. Literatura pe tocuri  și librăria online Librex cheamă bloggerii de peste tot la întocmit liste cu dorințe. Iată-mă și pe mine, încercând.


Primul titlu ales este Cartea pierdută a vrăjitoarelor de Deborah Harkness. Țin minte că într-o seară mă apucaseră cercetările online și am dat întâmplător de titlul acesta. Eram în căutare de cărți cu... vrăjitoare, bien sur! 






Al doilea titlu ochit este Ulise de James Joyce. S-ar putea ca unii dintre voi să fi auzit de acest faimos scriitor, cu perspectiva lui diferită asupra lumii și vieții umane. Nu pot să-mi scot din minte faptul că acțiunea aceste cărți se țese de-a lungul unei singure zile și vorba aia... are 712 pagini!






Potrivesc bine luneta și mai ochesc ceva. Rezervația de îngeri a lui Emil Brumaru, poetul pe care l-am urmărit odată pe stradă, până mi-am dat seama că trebuie să fiu o tânără responsabilă pentru faptele mele... dar ăsta vreau să rămână secretul nostru, bine?! ☺ Am citit câteva poeme din acest volum în clasa a XII-a, iar când s-a sunat aproape am oftat către profesoara mea. Colegii au fost și ei nespus de încântați de prezența mea de spirit, când citeam despre îngerii lui Brumaru...






N-ai cum să nu-l vezi pe Carlos Ruiz Zafon cu noua traducere de la Polirom, Prințul din negură. Pentru cărțile sale nu te justifici. Pur și simplu trebuiesc citite. E unul din favorții mei, fără doar și poate...








Pe un alt făgaș, în secțiunea YoungFiction, îl țintesc pe John Green, cel care ne ține cu ochii holbați noaptea și ne face să nu dormim, pentru că el scrie cărți care te lasă ori stupefiat, ori leșinat pe pat. Orașe de hârtie bat pariu că nu m-ar dezamăgi!


Anul trecut pe vremea asta, împușcam titlul Regatul Umbrelor de Leigh Bardugo, dar anul ăsta nu știu de ce... dar nu am reușit să pun mâna pe a doua carte a trilogiei Grisha, Regatul Furtunilor. Nu știu cât mai pot aștepta, dar pe Alina Starkov și forța ei luminoasă nu o pot uita.





Cartea asta îmi tot intră în vizor de nu știu când... m-am săturat să nu o am! Alchimistul de Paulo Coelho, pe care l-am început acum mult timp în format ebook, dar nu m-au ținut ochii să o termin. Am eu ceva cu formatul ebook care mă scoate din sărite. Trebuie să împușc cartea asta anul acesta... trebuie!



... și o altă carte care îmi tot blochează calea. Dar vă rog, să-mi dea cineva să citesc Hobbitul de J.R.R. Tolkien altfel o să mă duc chiar eu într-o aventură... 




Emmanuel-Schmitt, ne întrâlnim din nou! Cei doi domni din Bruxelles am senzația că e o altă bombă nucleară cu emoții din partea franțuzului ăsta fără cusur... odată ce dai de un scriitor tare, trebuie să nu te oprești din ochit!



Nu vă voi minți, sunt o nelegiută care nu a citit niciodată o cartea de-a lui Marquez. N-am inimă, știu. Dar am voință! Iar voința schimbă macazul și ne oprim cu vizorul asupra titlului Dragostea în vremea holerei, alt titlu de care m-am săturat să tot aud și să nu pot pune mâna pe el. 




Știți genul acela de cărți pe care le știi de-o viață dar nu ai apucat niciodată să le citești? Ei bine, mai am una în lista mea, și după mă opresc. Nicolae Steinhardt cu Jurnalul fericirii pe care l-aș fi canonizat chiar eu doar citindu-i fragmente din cărți dacă nu s-ar fi trezit Biserica Ortodoxă Română la viață... slavă zeilor că mai există speranță!





Eu terminai. Pentru cei interesați de acest concurs fain, click aicișa și fugiți la doamnele de pe Literatura pe tocuri!

4 comentarii:

  1. Schmitt nu-i neamt....parerea mea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevăr grăieştii. Încurcasem porţiile. E franţuz, de fapt. Merci, monsieur anonym!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca voi participa si eu. Vreau sa imi reconstruiesc biblioteca.
    Succes ♥

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere