29 decembrie 2014

Book Rewind • Top 10 al cărților citite în 2014

Joi e întâi ale lui ianuarie, așa că m-am gândit să vă lansez, așa cum se cuvinte, un top al cărților pe care le-am colecționat în biblioteca sufletului în anul acesta.


O călătorie frumoasă în viitor, într-o Românie transfigurată de un război mondial. Ceva diferit, distopic pentru mintea consumatorului de literatură român de astăzi. Povestea de dragoste, însoțită de aventura în amintirile Dianei, constituie o poveste teribilă, pe care o veți parcurge în mai puțin de o zi.


Alergări prin zăpadă. Bani plini de sânge. Identitate mutilată. Intercalări în conflicte nedorite și neprevăzute. O poveste perfectă pentru nopțile cu străzi poleite și scârzâitul zăpeșii de pe pervaz... (recenzia completă aici).


Să cutreierăm Parisul, Londra și iar Parisul alături de neobositul și charismaticul Robert Langdon. O carte plină de mistere sau baliverne, depinde de cititor. Mie mi-a schimbat concepția despre foarte multe lucruri. De fapt, m-a schimbat pe mine, radical.


„Haide, Christine! Știu că poți să îți amintești!” mă agitam în fața paginilor romanului în timpul lecturii. O carte care te pune în alertă, îți aprinde fitilul minții și te face să nu mai dormi, temându-te că s-ar putea să te trezești în dimineața următoare fără să-ți amintești cine ești...


După nume, știm deja că e un rege. Maestrul romanelor horror la nivel mondial, zugrăveșe în opera sa de debut povestea sfâșietoare a Carriettei White, un suflet chinuit, nedreptățit, care ajunge să deschidă porțile iadului pentru a-și face dreptatea cuvenită.


Un roman liniștit... care te va calma și te va îmbia cu povestea lui caldă, dumnezeiască. Țin minte când am văzut pentru prima oară coperta și m-am îndrăgostit... iar când am citit-o, știam că m-am îndrăgostit de cine trebuia. Ce pot spune, editura Litera mă încântă mereu!


Scriitorii români stau ascunși printre pagini și biblioteci. Necesită a fi descoperiți. Povestea Luizei mi-o reamintesc mereu, indiferent de zi. Când deschid ochii o simt lângă mine... e acolo, mă îndeamnă să mă întorc înapoi în vise, cele care nu mă vor răni niciodată. Și uneori chiar o ascult.


O poveste cu care mă plimb de mână prin casă. Cinci cântărețe, cinci povești împletite precum aluatul, puse la copt de-a lungul a 300 de pagini pline de literatură. 



Lecții de viață sunt la tot pasul... dai cu ochii de ele prin rafturile bibliotecilor când te aștepți mai puțin. Citești cu plăcere, te încântă lectura, te scufunzi în adevăr și răsari ca nou, proaspăt, cu obrajii înflăcărați și cu poftă de viață. Ăsta a fost efectul Oscar pentru mine.


Cu fulgi de nea pe suflet, aștern către voi un covor de zăpadă și vă invit în lumea luminoasă din paginile acestui roman care m-a cucerit irecuperabil. 700 de pagini de viață neîntreruptă. Îngeri, demoni, oameni care m-au învățat să-mi prețuiesc sufletul cu mare, mare atenție.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu